Obrazloženje nagrada 25. Susreta profesionalnih kazališta za djecu i mlade Hrvatskog centra ASSITEJ u Čakovcu

Ž??? ? ???????: ???? ??????ć, ????? ????????ć ? ??đ??? Ć??????ć ???????ć ?????? ??? ?? ????? ???????ž???? ??????? ??. ??????? ?????????????? ??????š?? ?? ????? ? ????? ????????? ?????? ???????.

??????? ?? ???????? ????????? ? ??????? ?????????? ?? ????????? ???? ????? ???????? ??????š?? Ž?? ?????.
Predstava Mala Frida objedinjuje sve kazališne elemente koji stvaraju cjelinu vrijednu divljenja. Odabirom tematike pa i cijelog autorskog tima skupa s ansamblom predstave, Mala Frida postavlja visoku ljestvicu u pogledu na kazalište za djecu i mlade. S inicijalnom premisom da sva mržnja proizlazi iz neznanja i straha, ova predstava u komunikaciji s publikom dokazuje kako postoje adekvatni pristupi prema bolnim temama koje se tiču, ne samo dječje publike, već i cijelog društva.

??????? ?? ???????? ??ž??? ?????????? ?? ????? ????ć ?? ??ž??? ????????? ???? ?????.
Anica Tomić svojom režijom uspostavlja visoko estetiziranu predstavu u svim segmentima scenske umjetnosti. Dosljedno koristeći sva dostupna kazališna sredstva, znakovni sustav predstave ne ostaje samo na razini znaka, već postaje jasni nositelj ideje. Vještim vodstvom glumaca, gotovo kao kroz glazbenu partituru, ova predstava postaje čvrsti konstrukt koji objedinjuje ansambl tako da diše kao jedno.

??????? ?? ???????? ??????? ????? ?????????? ?? ????????? ????? ?? ????? “? ?????? ? ??????č???” ?????? ???? ???? ? ????č??? ??????š?? ?????? “?????”.
Guillermo Baldo za predstavu, koju je i sâm režirao, ispisao je virtuozan tekst u koji je vješto i nenametljivo isprepleo motive klasičnog predloška “Cyrana de Bergeraca” Edmonda Rostanda, omogućivši tako upliv u nostalgični i bajkovit svijet mašte, kao i niz živopisnih lica i situacija fokusiranih oko teme ljubavi i čežnje, promatranih očima djevojčica. Premda jednostavan u formi, tekst je slojevit i bogat u svom izvedbenom potencijalu, spajajući više registara izvedbe — od one metateatralne i intertekstualne, glazbenoscenske pa do spretnog raspletanja priče putem pisama i naracije. “I Cyrano i djevojčica” na suptilan i jezgrovit način obraća se publici kojoj približava ne samo jedan klasik u novoj ženskoj perspektivi, nego i potiče društveno angažiranost, i te kako nužnu u dječjem teatru.

??????? ?? ???????? ???????????? ?????????? ?? ?????? ??????? ?? ????????? ?????? ????.
Davor Molnar scenskom prostoru pristupa simbolički stvarajući visoko estetiziran i funkcionalan scenski prostor koji djelovanjem glumaca postaje prostor rituala. Ovakvim pristupom scenskom prostoru, Davor Molnar dopušta svim ostalim scenskim elementima upisivanje raznih značenja i time uvelike otvara mogućnost šire interpretacije same predstave.

??????? ?? ???????? ?????????????? ?????????? ?? ?????? ?????? ?????? ?? ??????????? ? ?????? ??????? ? ????????? “?????? ????” ???č??? ??????š?? ?????? ?????????ć? ? ???????.
Za cjelokupan impresivan vizual predstave u režiji Tamare Kučinović zaslužni su i funkcionalno promišljeni i estetski dojmljivi kostimi kojima se na koncizan, sugestivan i jednostavan način oslikava buran i nepredvidljiv život konja koji metaforički progovara o čovjekovoj naravi. Tako i kostimi, služeći u potpunosti glumačkoj igri, podliježu transformaciji i simboličkim tumačenjima, nadilazeći puke zadatosti životinjske forme te ju kreativnim pristupom očuđuju i otvaraju kod publike prostor za maštu o dimenzijama ljudskosti.

??????? ?? ???????? ??????? ?????? ?????????? ?? ????? ?????? ?? ?????? ? ????????? ?????? ????.
Glazba Petra Eldana uspješno stvara atmosferu i ritam predstave. Ubacivanjem tradicijskih pjesama, pjevanih a capella, uspio je obogatiti pripovjedački dio predstave i izazvati emotivni naboj kod publike. Vrsni pjevački nastup uživo svih sudionika predstave dodatno pojačava istinski doživljaj viđenoga.

??????? ?? ???????? ??????????? ??????? ?????????? ?? ????? ????? ? ?????? ??č?????ć ?? ????????? ?????? ????.
Hrabrim odmicanjem od realističnih pretpostavki i klasičnom pristupu „rasvjetljivanja“ scene, Igor Elek i Tamara Kučinović scenskom svjetlu pristupaju potpuno autorski i pri tome ne odstupajući od cjelokupne estetike predstave. Dizajn rasvjete u ovoj predstavi dokaz je koliko je dizajn rasvjete itekako umjetnički posao i tako mu češće treba i pristupati.

??????? ?? ???????? ?????č?? ?????????? ?? ž????? ????? ?????????? ?? ?????? Š?????ć ?? ????? ?????? ? ????????? “???????? č???” ?????? ???? ?????.
Katica Šubarić visokom je preciznošću i posvećenošću iznijela duboko konfliktnu ulogu, donoseći potisnutu tjeskobu, bespomoćnost i otpor u liku pobunjene majke u potrazi za razrješenjem dramaturškog “čvora” u nijansiranom tekstu Johnne Adams i režiji Roberta Raponje koja koncentrirano održava neprestanu tenziju u duodramskoj formi. Uz čvrst oslonac u jednako posvećenoj partnerici Mateji Bublić, Katica Šubarić svojom izvedbom prikazuje raskoš glumačkih vještina, kao i snažan emotivan naboj, ponirući u zahtjevne i neugodne dimenzije egzistencijalnih pitanja. Ulogom Korine Katica Šubarić dala je doprinos teatru za mlade koji se beskompromisno suočava s jednom tragedijom u odnosu na čitav društveni sustav, čime se prikazala važnost tretmana ozbiljnih problema za mladu publiku.

??????? ?? ???????? ?????č?? ?????????? ?? ž????? ????? ?????????? ?? ?????? ??????? ?? ????? ????? ? ????????? ???? ?????.
Amanda Prenkaj zrelo i samouvjereno pristupa kompleksnom liku Fride. Kao glumica ravnopravno pristupa liku djeteta ne upadajući u zamku infantilnosti i time uvjerljivo stvara lik djevojčice koja je zbog nesretnih okolnosti bila prisiljena ranije odrasti. Unutar snažne redateljske forme Amanda uspijeva ostati, ne samo uvjerljiva, već šarmantna, duhovita i duboko emotivna držeći na svojim leđima unutarnji ritam cijele predstave.

??????? ?? ???????? ?????č?? ?????????? ?? ??š?? ????? ?????????? ?? ????? ?????š?ć? ?? ????? ??????? ? ????????? “???? ?????” ????? ????ć ? ?????? ????č?ć ???????? ??????š?? “Ž?? ?????”.
Marko Hergešić u izazovnoj je ulozi pokazao iznimnu moć fizičke transformacije u životinjski lik, ostajući mu dosljedan u spretnoj igri i potpori cijelom ansamblu predstave. Hergešić je, pored precizno izgrađene tjelesne forme, posebnom lakoćom dočarao sve humane nijanse naizgled jednostavne, ali glumački zahtjevne uloge — šarmantnu dijaboličnost, empatiju, lepršav humor i razigranost. Kao Fridin prijatelj i suputnik, Hergešić je tako ostavio snažan utisak kod najmlađe publike, ispunjavajući kompleksan zadatak pridajući širok raspon dimenzija Majmunu koji u njegovoj interpretaciji postaje neodoljivo prepoznatljivom pojavom.

??????? ?? ???????? ?????č?? ?????????? ?? ??š?? ????? ?????????? ?? ??????? ??????????ć? ?? ????? ??????? ????? ? ????????? ?????? ????.
Fizički jako zahtjevnu ulogu Gordan Marijanović gradi s velikom energijom i izvedbenom vrsnošću. Fizičkom transformacijom upečatljivo dočarava lik konja, a uvjerljivom igrom uvlači publiku u emocionalni svijet svog lika, ni jednog trenutka ne popuštajući ritam i držeći cijelu predstavu.

??????? ?? ?????????? ???? ?????????? ?? ???????? ????????? “?? ???? ?? ?????” ???????č?? ???????????? ???? ? ???????.
Izvođači Sunčica Bandić, Marko Gašparović i Linda Tarnovski dinamičnom, vještom i ritmički preciznom zajedničkom igrom nadopunjuju se u kreaciji maštovitog mikrosvijeta za najmlađu publiku, zadržavajući pritom otvorenost za različite izvođačke pristupe kojima zadržavaju koncentraciju gledatelja, ali ih i ohrabruju na sudjelovanje i sukreaciju. Troje izvođača u svojoj uigranoj izvedbi inkorporira različite medije, dokumentarističke elemente, multifunkcionalne i jednostavne objekte i songove, a fragmentirana se dramaturgija predstave gradi lakoćom pokreta i maštovitim dramskim minijaturama koje probijaju četvrti zid. Problematiku velikih i malenih ansambl VRUM-a izvrsnom igrom dovodi do važne društvene dimenzije gdje se “malenkost” promatra u ozračju izgradnje identiteta, odrastanja i percepcije svijeta.