NAGRADE I OBRAZLOŽENJA – 28. SUSRET PROFESIONALNIH KAZALIŠTA ZA DJECU I MLADE HRVATSKOG CENTRA ASSITEJ U ČAKOVCU

Dječji žiri ovogodišnjeg festivala u sastavu: Asja Pintarić, Tia Šarkanj, Karla Kraljić, Matej Peras, Lara Brajić i Roko Štefan Nagradu za najbolju predstavu u cjelini dodjeljuju predstavi: 

TAJNI ŽIVOT SPLITSKIH LUTAKA – Gradsko kazalište lutaka Split

Obrazloženje:

Izabrali smo predstavu Tajni život splitskih lutaka zato što su nas lutkari oduševili izvedbom raznih lutkarskih tehnika. Na sceni se pojavljuje 40 različitih lutaka što stvara dinamičnu atmosferu. Svaka lutka priča svoju priču i posebna je na svoj način. Scenografija je kreativna. Poruka predstave potaknula nas je da zauvijek čuvamo dijete u sebi. Posebno su nam se svidjeli sami lutkari koji su svojom energijom i točnošću podarili život svakoj lutki. 

_______________________________________________________

Žiri u sastavu Igor Ružić, Hrvoje Korbar i Matko Botić dodjelio je sljedeće nagrade:

Nagrada za najbolju predstavu u cjelini – “DAN KAD SAM SE PRETVORIO U PTICU” Gradskog kazalište lutaka Rijeka

Izvrsnošću u gotovo svim ključnim segmentima kazališnog čina, predstava „Dan kad sam se pretvorio u pticu“ Gradskog kazališta lutaka Rijeka u režiji Tamare Kučinović, nameće se kao najbolja predstava u cjelini službene konkurencije Assitej festivala 2025. godine. Kvalitetni predložak, kreativna razrada i potentna izvedba upotpunjavaju unutarnju logiku i koheziju ove predstave koja pokazuje mogućnosti kazališta za djecu i mlade u opreci između tradicionalnih tehnika i materijala s jedne i virtualne svakodnevice s druge strane, što joj daje dodatnu vrijednost u kontekstu koji nije moguće, a nije ni uputno zanemariti. Pored toga, ona pruža i jednostavnu poruku da prihvaćanje sebe donosi i prihvaćanje drugih.

Nagradu za najbolju režiju – Tamara Kučinović za režiju predstave “ DAN KAD SAM SE PRETVORIO U PTICU” Gradskog kazalište lutaka Rijeka

Tamara Kučinović predstavu “Dan kad sam se pretvorio u pticu” redateljski priprema kao slojeviti gesamtkunstwerk, u kojem je ravnoteža između raznorodnih scenskih znakova bitnija od favoriziranja izoliranih segmenata. Temeljita dramaturška priprema same redateljice i dramaturškog suradnika Nikše Eldana otvara prostor za redateljsku nadogradnju koja je, unutar okvira izvedbe namijenjene (i) predškolskoj djeci, kadra izgraditi zadivljujuće složen psihološki mehanizam emocionalne raspolućenosti glavnog lica. Režija riječke predstave ne može se, u gavelijanskom smislu, odvojiti od dramaturgije, a redateljica jednako brižno pristupa i pažljivom usklađivanju elemenata scenskog dizajna. Redateljski princip Tamare Kučinović skladan je, besprijekorno osmišljen sustav, koji zorno dokazuje da dobna granica pretpostavljene publike ne smije biti izgovor za prilagođavanje estetskih i etičkih kriterija u procesu nastanka kazališnih predstava.

Nagrada za najbolji dramski tekst – ne dodjeljuje se

U predstavama selektiranim za službenu konkurenciju festivala Assitej 2025. godine žiri nije

pronašao izvorni dramski tekst koji bi zaslužio isticanje nagradom. Vrsne adaptacije izmjenjivale su se s rasnim lažama i persiflažama, parafrazama i kolažiranjima, ali izvorne ideje konzekventno i nadahnuto provedene i prevedene u dramski tekst na razini koja zaslužuje nagradu jednostavno nije bilo. U tom smislu ne bi bilo pogrešno ovu odluku shvatiti i kao poticaj angažiranijem i promišljenijem pristupu domaćem dramskom pisanju za kazalište za djecu i mlade.

Nagrada za najbolji vizualni identitet (objedinjena nagrada za najbolju scenografiju i najbolju kostimografiju) – Volha Milovič za vizualni identitet predstave “DAN KAD SAM SE PRETVORIO U PTICU” GKL Rijeka

Svaki element vizualnog identiteta predstave “Dan kad sam se pretvorio u pticu” koji je oblikovala Volha Milovič organski je povezan s dramaturškom, redateljskom i glazbenom cjelinom predstave. Polazeći od prirodnih materijala, Milovič gradi ptičji svijet u kojem se u svakom detalju ogleda promišljanje cjeline, u kojoj i sama tijela izvođača postaju dio totalnog

vizualnog identiteta predstave.

Nagrada za najbolju scensku glazbu – Ivana Đula i Luka Vrbanić, za glazbu u predstavi “DAN KAD SAM SE PRETVORIO U PTICU” Gradskog kazalište lutaka Rijeka

Glazba u predstavi “Dan kad sam se pretvorio u pticu” ne plijeni svojom harmonijskom razigranošću, niti maštovitom instrumentacijom; ne radi se o izbrušenoj partituri koja se procjenjuje sama po sebi. Riječ je o suzvučju neodvojivom od monolitne zaokruženosti scenskog dizajna, zvučnoj slici koja je pažljivo upletena u glumačku igru. Reducirani instrumentarij na krhkoj granici između melodijskog potencijala i perkusivne ritmičnosti bešavno se spaja s glumačkim glasovima, pružajući akustičku nadogradnju vizualnim scenskim znakovima. Glazba u riječkoj predstavi ne postoji bez glumačke igre, ali bi spomenuta igra bez takve, strogo strukturirane zvučne pratnje bila lišena iznimno bitne izražajne nadogradnje.

Nagrada za oblikovanje svjetla – Dario Družeta za oblikovanje svjetla u predstavi “DAN KAD SAM SE PRETVORIO U PTICU” GKL Rijeka

Oblikovanje svjetla u predstavi “Dan kad sam se pretvorio u pticu” organski je dio pomno oblikovanog vizualnog identiteta predstave. Ono nas ni u jednom trenutku ne pokušava očarati svojim tehnološkim mogućnostima, pukim efektom ili ilustracijom, već pažljivo prati dramaturško tkivo predstave, njezin ritam koji izrasta iz cikličkih ritmova prirode i postaje još

jedna neizostavna dionica gotovo muzički oblikovane partiture predstave.

Nagrada za najbolje glumačko ostvarenje – ženska uloga – Lidija Kraljić za uloge u predstavi “MORIS” UO LOFT

Glumačka izvedba Lidije Kraljić u predstavi “Moris” uzoran je primjer glumačke svrhovitosti i pažljivo osmišljene suigre, budući da se u dramaturškoj strukturi predstave funkcije njezinih glumačkih doprinosa svode prvenstveno na podržavateljsku, podupiruću ulogu, uz podjednako za suigru zainteresiranog nositelja naslovnog lika. Izražajna svedenost i preciznost u oslikavanju obiteljskog emocionalnog uporišta u ulozi majke, te duhovito, uspjelo skiciranje lika djevojčice Bibe značajno su doprinijeli u gradnji fragilne strukture predstave, u cijelosti usmjerene na potentnu glumačku suradnju.

Nagrada za najbolje glumačko ostvarenje – muška uloga – Jura Ruža za ulogu Morisa u predstavi “MORIS” UO LOFT

Igrati dijete čiji identitet odstupa od konvencionalno zadanih rodnih uloga predstavlja veliki izazov. Takav izazov spremno je prihvatio i u svojoj interpretaciji dirljivo iznio glumac i lutkar Jura Ruža. U naslovnoj ulozi dječaka Morisa koji najviše voli nositi haljinu boje mandarine Ruža je neposredan, precizan i nenametljiv, ali uvijek i u potpunosti scenski prisutan. Pod pažljivim redateljskim i dramaturškim vodstvom i u nadahnutnoj suigri s partnericom Lidijom Kraljić, Ruža ne upada u zamku stereotipne izvedbe identiteta koji odstupaju od društvenih normi. Svojom čistom i na bit usredotočenom glumačkom igrom donosi vjeran prikaz ranjivosti, ali i odvažnosti i hrabrosti dječaka Morisa.

Posebna nagrada za kolektivnu glumačku igru – glumački ansambl predstave “MISTO DI RASTE LAVANDULILILI” Kazalište lutaka Zadar

Kvaliteta predstave „Misto di raste lavandulilili“ Kazališta lutaka Zadar očito je posljedica kolektivnog stvaralačkog procesa u koji su izvođači bili involvirani od samog početka, pa do svake pojedine izvedbe. Na temelju kvalitetnog vodstva i strukture koju nudi inicijalna zamisao, upravo je harmoniziranje različitih izvođačkih osobnosti Irene Bausović Tomljanović, Line Brozića, Ane Cmrečnjak i Jurja Arasa, ona nezamjenjiva i na koncu ključna komponenta bez koje svako, a pogotovo kazalište za djecu i mlade, ne može i ne smije jer u suprotnom gubi svoju inherentnu, a endemsku vrijednost. Stoga, živio zajednički igrililili!

Sve odluke žiri je donio jednoglasno.

Hrvatski centar Assitej
O kolačićima

Na ovoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam mogli pružiti što bolje korisničko iskustvo. Informacije o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije kao što su prepoznavanje kada se vratite na našu web-lokaciju i pomažu našem timu da razumije koje dijelove web-mjesta smatrate zanimljivijim i korisnijim.