NAGRADE I OBRAZLOŽENJA – 27. SUSRET PROFESIONALNIH KAZALIŠTA ZA DJECU I MLADE HRVATSKOG CENTRA ASSITEJ U ČAKOVCU

Dječji žiri u sastavu: : Luna Šarić, Petar Mavrin, Ida Lajtman, Matilda Ključarić, Tia Šimič, Vito Ivančić i Eni Vibović odlučio je dodijeliti dvije nagrade za najbolju predstavu u cjelini:

Najbolja predstava za djecu osvojila je predstava “MIRABILIA” – VRUM – umjetnička organizacija

Najbolja predstava za mlade osvojila je predstava “SUTRA TO MOŽEŠ BITI TI” – koprodukcija Kazalište Virovitica i Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku

Žiri u sastavu: Ivana Vukićević, Ivana Vuković i Drago Utješanović dodjelio je sljedeće nagrade uz napomenu: “Koristimo ovu priliku da skrenemo pažnju kako većina selektiranih predstava pati od ozbiljnih dramaturških problema, nerijetko lako rješivih, a koji bi znatno doprinijeli kvalitetama predstava. Indikativno je da se od 10 selektiranih predstava tek među tri autorska tima nalazi i dramaturginja.”

NAGRADA ZA OBLIKOVANJE SVJETLA – LUCIJAN ROKI ZA PREDSTAVU “MACA PAPUČARICA” GKL SPLIT

Oblikovanjem svjetlo jasno odvaja glumačko od lutkarskog svijeta, čime doprinosi i glumačkoj i lutkarskoj igri, te funkcionira kao jasan orijentir u vremenu i prostoru dramske radnje.

NAGRADA ZA KOSTIMOGRAFIJU – ANITA GORETA ZA KOSTIME U PREDSTAVI  “ZEZOP“ KAZALIŠTE LUTAKA ZADAR

Kostimografska rješenja za mnogobrojne likove životinja su redom svedena i konkretna, omogućujući brzo  promjene kostima podržava brzi ritam predstave, istovremeno izbjegavajući stereotipni prikaz životinja.

NAGRADA ZA SCENOGRAFIJU – DAVOR MOLNAR ZA SCENOGRAFIJU U PREDSTAVI  “ŠAPAT DUŠE“ HNK VARAŽDIN

Malim brojem te jednostavnošću scenografskih elemenata otvara prostor igre i glumcu i lutki, te promišljenim izborom materijala omogućava stvaranje atmosfere bezličnog svijeta i funkcionalno korištenje scenografskih elemenata,

NAGRADA ZA GLAZBU – IVANA ĐULA I LUKA VRBANIĆ ZA AUTORSKU GLAZBU U PREDSTAVI “ŠAPAT DUŠE” HNK VARAŽDIN

S obzirom na važnost instrumenta za lice tate u predstavi, glazba u startu ima posebno mjesto u izgradnji atmosfere čitave predstave. Autori to koriste u najboljem mogućem smislu, stvarajući bogate glazbene podloge, čime ističu dramaturšku važnost tišine u predstavi.

NAGRADA ZA LIKOVNO OBLIKOVANJE LUTAKA – ALENA PAVLOVIĆ ZA PREDSTAVE “ŠAPAT DUŠE” HNK VARAŽDIN I “MACA PAPUČARICA” GKL SPLIT

Lutke u predstavi “Šapat duše” postaju izdvojeni dio uloge predstavljajući dušu lika, dok glumac svojim tijelom prikazuje vanjštinu, te glumac, tek u spoju s lutkom zapravo stvara lice. Vizualno i estetski prati redateljičinu viziju, baš kao što to radi i u predstavi Maca papučarica, u kojoj pak koristi tradicionalne lutkarske tehnike. U oba, radikalno različita koncepta, autorica pokazuje pedantnost i promišljenost u izradi i vizualnom identitetu lutaka.

NAGRADA ZA KOLEKTIVNU IGRU – ANSAMBL PREDSTAVE “BOMBONIERA VARIETE!”  GKL RIJEKA

Iako se radi o pojedinačnim i intimnim pričama, ansambl u niti jednom trenutku ne gubi zajedništvo, od animacije lutaka do davanja glasova pa do pjevanja potrebno je stalno prisustvo, otvorenost i uzajamna podrška da cabares ide dalje.

NAGRADA ZA NAJBOLJE GLUMAČKO OSTVARENJE – GORAN VUČKO I NIKOLA RADOŠ ZA ULOGU BABE U PREDSTAVI “BAJKA SVA OD ŠEĆERA”  KOPRODUKCIJA KAZALIŠTA VIROVITICA I GRADSKOG KAZALIŠTA “JOZA IVAKIĆ” VINKOVCI

Kolektivnom kreacijom i usklađenošću glumaca u stvaranju lika Babe, s lakoćom i preciznošću, dobrim osjećajem za zajednički tempo i ritam dobivaju prostor za duhovitost te potpomažu ukupni ritam predstave.

NAGRADA ZA NAJBOLJE GLUMAČKO OSTVARENJE – FILIP ELDAN ZA ULOGU IDRISA  U PREDSTAVI “ŠAPAT DUŠE” HNK VARAŽDIN

Glumac nije zaveden teškom atmosferom priče koju i pripovijeda i u kojoj sudjeluje, te samostalno drži balans predstave. Jednakom snagom dolazi do prijenosa emocije i kao glumac i kao animator. Lakoćom i jednostavnošću interpretacije postiže dojam nade kakvu srećemo uglavnom kod djece.

NAGRADA ZA NAJBOLJE GLUMAČKO OSTVARENJE – SARA IPŠA ZA ULOGU YUSRE U PREDSTAVI “ŠAPAT DUŠE” HNK VARAŽDIN

U glumačkoj minijature uloge Yusre, glumica svim izražajnim sredstvima uspijeva pokazati dojmljivu emotivnu transformaciju.

NAGRADA ZA DRAMSKI TEKST – IVANI ĐULI I MILICI SINKAUZ ZA “MACU PAPUČARICU” GKL SPLIT

Na temelju poznate priče za djecu, autorice stvaraju novi svijet dosljedno koristeći već postojeće motive kojima šire i dodaju značenja, poput klupka. Tekst istovremeno podržava izbor lutkarske tehnike i omogućava brzu i dinamičnu glumačku igru. Izbjegavajući zamku banalnosti i klišeja, stvaraju uzbudljivu rimu, približavajući takvim postupkom priču i još mlađoj publici.

NAJBOLJA REŽIJA – TAMARA KUČINOVIĆ ZA PREDSTAVU “ŠAPAT DUŠE” HNK VARAŽDIN

Redateljica dosljedno promišljenim konceptom stvara prostor za pričanje potresnih priča pojedinaca raslojavanjem uloge između glumca i lutke. Time otvara mogućnost bogate emotivne glumačke igre. Postavkom određene atmosfere koja se ne mijenja vanjskim sredstvima, ostavlja glumcima prostor za promjenu atmosfere, vrsno iskorištenim glumačkim sredstvima unutar zasebnih priča.

NAJBOLJA PREDSTAVA U CJELINI – PREDSTAVA “MACA PAPUČARICA” U IZVEDBI GKL SPLIT

Iako se radi o tradicionalnom prikazu klasičnog teksta, ljepota predstave Maca papučarica je u tome što se najizravnije obraća djetetu kao gledatelju, čime nastavlja kontinuitet dugogodišnjeg fokusa predstava GKL Split. Zbog jasnoće priče i izražajnih sredstva, dječja publika lako se prepoznaje u iskustvima likova. Od svih selektiranih predstava, Maca papučarica vraća kazalište djetetu.